Direktlänk till inlägg 10 september 2011

höst

Av elin lunderot - 10 september 2011 11:05

känns som hösten är på riktigt nu, hyffsat awesome. även om sommaren alltid tycks vara bättre, men vilken sucki sommar vi haft. nästan så man hoppas på hösten, att iaf den blir fin och mysig.


igår när jag körde till jobbet var himmlen helt klarblå, solen lyste, det var 10 grader ute och löven på träden hade börjat bli gula. det var fint! det är då jag blir bitter på mig själv att jag aldrig kan ha med mig kameran när det finns som bäst fotochanser. 

och just igår var jag så tokigt avundsjuk på alla hästägare! när jag körde hem såg jag massa folk som var ute och red på sina fina hästar.

jag saknar att spendera en hel fredag kväll i stallet och på hästryggen, komma hem sent, sätta sig med ridkläderna direkt i soffan och äta någon slafsig mat jag slängt ihop och känna total utmattning och lycka för en bra dag.. 

ni hör ju själva, det är dags att leta häst. 


det är även dags att leta katt, jag vill ha en vuxen katt, inte gammal, bara vuxen som kan ta ansvar för sig själv och gå ut när den är kissnödig. ungefär som dol, men hon bor ju hos mamma nu, och ska stanna där. 

efter det ska jag hitta en hund, men det blir först till våren, kanske sommaren. först ska vi bara komma överens om vad vi ska ha för en hund. 

mittimellan katten och hunden ska jag hitta en häst, en underbaring som jag ska älska och krama och vara tokkär i. 


vad vore livet utan alla underbara djur! det är det bästa jag vet. skit i barn och familjeliv och allt vad det kan heta, så länge vi har djuren är vi lyckliga små varelser. 


fred ut!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elin lunderot - 14 september 2011 12:18

jag sitter och längtar som en tok tills fyttdagen. Den börjar närma sig, enligt mina beräkningar bör vi åtminstonde ha börjat flytten om två veckor.  både jag och isak tycker det är sådär halvball att flytta, det har kanske blivit blivit lite väl m...

Av elin lunderot - 2 september 2011 19:59

Yesyes. ny blogg, ni får nöja med det här så länge och kanske fina sliren kan göra en header till mig sen.   fantastiskt mycket bättre blogg sida att blogga på, så förhoppningsvis ska jag kunna bli lite duktigare än vad jag varit de senaste... år...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards