Direktlänk till inlägg 14 september 2011

varför stormar har namn

Av elin lunderot - 14 september 2011 12:18

jag sitter och längtar som en tok tills fyttdagen. Den börjar närma sig, enligt mina beräkningar bör vi åtminstonde ha börjat flytten om två veckor. 

både jag och isak tycker det är sådär halvball att flytta, det har kanske blivit blivit lite väl många sista tiden. det här blir förhoppningsvis sista för ett tag framöver. för att göra det lite enklare denna gången hyr vi ett stort släp och öser in allt på en gång, slänger in nyckeln och drar. så är iaf planen. 


av någon märklig anledning trivs jag inte alls i huset här, kan inte riktigt säga varför. det är jättefint och sött och precis vad jag vill ha. spindlarna som trängs med oss här gör inte saken bättre. inte mössen heller, även fast jag hellre har ett hus fullt med möss än en enda spindel. 

jag vet inte riktigt om jag gillar dom eller inte, mössen alltså. häromdagen låg ett chocklad på soffbordet, när jag skulle ta en tugga på kvällen såg jag att där varit en mus och gnagt på det med sina små, små tänder. det såg ganska sött ut så jag la fram en liten bit chocklad på bordet och när jag tittade idag var det borta. tänk så glad den lilla musen blev, och vad sött det måste varit den släpade iväg på den stora godisbiten. 

dom är ändå ganska okej. och jag har inte hjärta att ställa fram musfällor, dom får helt enkelt vara här, iaf tills dagen när dom börjar tugga på mina saker.


idag är jag ledig, och det är storm ute. den heter katja tror jag. kan ha varit kajsa också. och jag funderade på varför dom döper stormarna, först kändes det töntigt. men det är ju väldigt effektivt. om jag säger gudrun så vet alla vilken jag mednade. om jag däremot skulle förklarat den: ehm, nä men du vet den stormen när det blåste så jävla mycket, typ då 2004, eller 2005, eller var det senare.. ah, du vet vilken jag menar..

namn=effektivt.

jAG GILLAR EFFEKTIVITET. FÖRUTOM NÄR JAG ÄR LEDIG. 

IDAG GÅR JAG BARA OCH VÄNTAR PÅ ATT MIN NYA TELEFON SKA KOMMA, OCH NEJ, JAG HAR FORTFARANDE INTE FÅTT DEN. EFTER 7 (SJU!!!) VECKOR(!!). FUCK YOU TELENOR, NI ÄR DET SÄMSTA SKITET EVER!

JAG HAR BÖRJAR SKRIVA PÅ MITT TREDJE BREV TILL DERAS HUVUDKONTORET. 

DOM SKA FAN FÅ VETA HUR INIHELVETES DÅLIGA JAG TYCKER ATT DOM ÄR. 

IKVÄLL SKA VI HÄLSA PÅ VÅR NYA KISE SOM SKA FLYTTA MED OSS TILL LOMMA. LILLA MY HETER HON, JAG GILLAR HENNE REDAN. MYYYYYYYS!


DAGS FÖR KRUBB, JAG ÄR SYLTEN!


FRED UT!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av elin lunderot - 10 september 2011 11:05

känns som hösten är på riktigt nu, hyffsat awesome. även om sommaren alltid tycks vara bättre, men vilken sucki sommar vi haft. nästan så man hoppas på hösten, att iaf den blir fin och mysig.   igår när jag körde till jobbet var himmlen helt klar...

Av elin lunderot - 2 september 2011 19:59

Yesyes. ny blogg, ni får nöja med det här så länge och kanske fina sliren kan göra en header till mig sen.   fantastiskt mycket bättre blogg sida att blogga på, så förhoppningsvis ska jag kunna bli lite duktigare än vad jag varit de senaste... år...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards